Місія освіти – формування людського капіталу

Опубліковано:

- це головний месидж  Всеукраїнського серпневого форуму «Освіта України 30 без бар’єрів: вектори якості та успіху». Він пройшов 19 серпня, у м. Києві.

      У заході взяли участь Голова Верховної Ради України Дмитро Разумков, Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет, Голова Комітету ВРУ з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак, народні депутати – члени Комітету, заступники голів обласних, Київської міської державних адміністрацій, керівники закладів післядипломної педагогічної освіти, ректори педагогічних університетів, керівники управлінь Державної служби якості освіти в регіонах, представники громадських організацій та учнівського самоврядування. Учасником форуму став і заступник директора Департаменту – начальник управління освіти та науки Вінницької облдержадміністрації Володимир Буняк.

      Відкриваючи захід, Міністр Сергій Шкарлет передав вітальне Послання Президента України Володимира Зеленського учасникам та організаторам Всеукраїнського серпневого форуму «Освіта України 30 без бар’єрів: вектори якості та успіху».

      «Найвищою цінністю в системі освіти є людина, її особистість. Побудувати незалежну сильну Україну можна лише шляхом комплексного та всебічного розвитку системи української освіти, що вимагає активної співпраці всіх представників освітянської галузі та батьківської спільноти. І проведення Форуму – це чудова можливість провести діалог, почути і зрозуміти одне одного… Найголовніша та найвідповідальніша мета суспільства в сучасних умовах – захистити та уберегти дітей, сформувати освічене, ерудоване, креативне суспільство майбутнього», – йдеться в Посланні Президента.

       Реформа галузі освіти є одним із найвищих пріоритетів для українського парламенту. Про це заявив Голова Верховної Ради України Дмитро Разумков під час Всеукраїнського серпневого форуму «Освіта України 30 без бар’єрів: вектори якості та успіху» сьогодні, 19 серпня 2021 року.

      «Саме в галузі освіти і формується майбутнє нашої держави. Всі ці 30 років незалежності саме ви створювали той базис, який дозволяє сьогодні Україні бути незалежною, успішною і робити ті корисні речі, які виведуть нашу державу на абсолютно новий рівень», – зазначив Дмитро Разумков, звертаючись до освітян-учасників форуму. Він наголосив, що наразі реформування освіти є одним із пріоритетних завдань для України, зокрема – для Верховної Ради.

      «Освіта – один із ключових викликів для України, тому реформа освіти сьогодні відбувається на всіх ланках, починаючи з дошкільної і завершуючи вищою освітою і наукою. Ми як Верховна Рада приділяли, приділяємо і будемо приділяти їй увагу як одному з найвищих пріоритетів у нашій діяльності», – зазначив Дмитро Разумков. За його словами, наразі ведеться якісна і конструктивна співпраця щодо реформування системи освіти між МОН, Верховною Радою, Комітетом ВР з питань освіти, науки та інновацій, народними депутатами, залученими до реформи освіти.

«Важливим питанням для нас лишається спільна робота. Головне – не просто ухвалити закон, управлінське рішення на рівні міністерства, а мати діалог і зворотний зв'язок від вас, освітян, наскільки якісно працює те чи інше рішення», – наголосив Голова Верховної Ради, звертаючись до учасників форуму.

      Міністр освіти і науки України акцентував увагу на розвитку людського капіталу як місії освіти, а також окреслив основні події в освітньому просторі впродовж 30 років. «Новітні технології, штучний інтелект, освіта неможливі без головної складової – розвитку та формування людського капіталу. А саме його і формуємо ми з вами, саме в цьому й полягає місія освіти. Україна – освітньо-науковий бренд, а територія України – освітньо-науковий хаб. Від цього ми відштовхуємось і з цим крокуємо вперед», – зазначив Сергій Шкарлет.

   Найголовніші події в розвитку української освіти впродовж 30 років:

  • започаткування освіти впродовж життя;
  • перші освітянські державні стандарти;
  • утвердження соціального статусу Вчителя;
  • приєднання до Болонського процесу;
  • запровадження зовнішнього незалежного оцінювання;
  • становлення інституту українського підручника;
  • впровадження інклюзивного навчання;
  • старт Нової української школи;
  • розвиток дистанційної освіти.

       За цей час юні українці на міжнародних олімпіадах та конкурсах вибороли 674 медалі, вихованці Малої академії науки – 393 нагороди. Відповідно до Указу Президента щорічно 40 учнів – переможців міжнародних олімпіад – отримуватимуть премію в розмірі 100 тис. грн, 85 переможців Всеукраїнських олімпіад – по 20 тис. грн, 270 учнів – 200-бальників ЗНО – отримають щомісяця стипендії в розмірі 10 тис. грн. 

         Під час Форуму Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет вручив відзнаку учениці загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Новокаховської міської ради Херсонської області Вікторії Панченко, яка посіла третє місце в категорії «Наука» Міжнародного конкурсу Genius Olympiad 2020-2021 за проєкт з очищення річок, та нагородив вчительку біології та екології Оксану Карленко, яка підготувала школярку й допомогла заявити про її талант на весь світ.

        «Система роботи з обдарованою молоддю – одне із сильних місць нашої освіти. Будемо її підтримувати, розвивати, удосконалювати. Плануємо ініціювати комплексну програму, проєкт підтримки інтелектуальної еліти, що включатиме й подальший розвиток неформальної освіти в позашкіллі, індивідуальні освітні траєкторії в закладах вищої освіти, можливість займатися науковою діяльністю з першого курсу, моральні заохочення, матеріальну підтримку учнів, їх викладачів», – наголосив Міністр Сергій Шкарлет. 

       У квітні 2021 року підписаний Меморандум про взаєморозуміння та співпрацю між Першою леді України Оленою Зеленською, Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ), Посольством Швейцарської Конфедерації в Україні та Міністерством освіти і науки України. Метою цього Меморандуму є забезпечення взаєморозуміння і співпраці між сторонами для просування реформи харчування в закладах дошкільної та загальної середньої освіти. 

      У 2020-2021 роках із державного бюджету було спрямовано 400 млн грн на ремонт та придбання обладнання для їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти. Водночас на засадах співфінансування місцевими бюджетами було профінансовано 96 млн грн.

      На 2021 рік з Державного бюджету виділено субвенцію на реалізацію програми «Спроможна школа для кращих результатів», кошти якої – 1 млрд грн – будуть спрямовані на реалізацію проєктів, що пов’язані із формуванням безпечного освітнього середовища закладів загальної середньої освіти.

Згідно з програмою Президента «Велике будівництво» відкрито майже 19,5 тис. додаткових місць у закладах дошкільної освіти. 

 

 

#освіта_вінниччини

#серпневий_форум