Робототехніка в навчальному процесі

Опубліковано:

25 лютого під егідою Департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації на базі КЗ «Подільський науково-технічний ліцей для обдарованої молодді» пройшла семінар˗нарада щодо використання обладнання для STEM-лабораторій у навчальному процесі задля покращення якості освіти, впровадження нових підходів до навчання та популяризацію інженерно-технологічних професій серед молоді.

Учасниками заходу стали: вчителі п’яти закладів освіти, для яких у 2020 році було придбано обладнання для STEM-лабораторій відповідно до переліку, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 25 серпня 2020 року №1078.

Представники ТОВ «Boteon», яке є виробником обладнання, що входить до складу лабораторії, ознайомили з електронним посібником, де у формі уроків, описана будова електронних компонентів та плат керування, приклади та їхнє під'єднання в електричне коло, програмування. Теоретичний матеріал розрахований на користувача без досвіду програмування. Тому одночасно із вивченням датчиків пояснюють базові поняття програмування на прикладі декількох середовищ:

  • S4А – середовище візуального програмування для ознайомлення з основами алгоритмізації;
  • ArduBlock – середовище візуального програмування, використовується, як проміжний етап між візуальним та програмним середовищами;
  • Arduino IDE – базове програмне середовище для програмування всіх плат керування;
  • MIT App Inventor – середовище візуального програмування Android-додатків, як і S4А надає можливість програмувати Arduino;
  • Blynk – мобільний додаток для IOT, використовується для керування Arduino через інтернет.

Продемонстрували використання на практиці набору «Основи робототехніки», який покликаний покращити знання з фізики, вивчити основи алгоритмізації, програмування та конструювання. З деталей набору можна скласти одного з трьох роботів:

  • «Робот S-BOT» – рухає руками та головою, відтворює звукові сигнали, є підсвітка меча, вмикається кнопкою та налаштовується під освітлення навколишнього середовища, може виявити рух людей навколо себе, вимірює температуру повітря, керується джойстиком;
  • «Мобільна платформа J-BOT» – їздить по чорній лінії, вміє виявляти об'єкти перед собою, керується за допомогою ІЧ-пульта і Bluetooth;
  • «Робот-балансир G-BOT» – спрощена модель робота-балансира, демонструє реалізацію задачі оберненого маятника. Учасники семінару детально ознайомились з роботою 3D принтера, 3D сканера, цифрового фрезерувального верстату, цифрового лазерного верстату з числовим програмним управлінням.