На Вінниччині впровадження Нової української школи розпочалось у 2016 році.
Саме 2016/2017 навчального року проведено апробацію Концепції Нової української школи (початкової загальної освіти) у Агрономічненській загальноосвітній школі І-ІІІ ст. Вінницького району (директор Ануфрієва Н.М.) та загальноосвітній школі І-ІІІ ст. смт. Сутиски Тиврівського району (директор Дідух М.Б.).
З 2017/2018 навчального року розпочалось пілотне впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти Нової української школи.
В області 4 школи були включені до Всеукраїнської дослідно-експериментальної роботи за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти». Зокрема,
- Агрономічненська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. Вінницького району;
- Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. смт. Сутиски Тиврівського району;
- Комунальний заклад «Калинівська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №2 – гімназія»;
- Спеціалізована загальноосвітня школа І ст. з поглибленим вивченням іноземних мов №25 Вінницької міської ради.
В рамках реалізації обласного проекту «Модернізація початкової школи в контексті реформування загальної середньої освіти» проводиться апробація проекту нового Державного стандарту початкової загальної освіти у 8 загальноосвітніх навчальних закладах області. А саме,
- Стрижавська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. Вінницького району;
- Середня загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №2 с. Городківка Крижопільського району;
- Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. смт. Оратів;
- Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №1 смт. Теплик;
- Рахнівсько-Лісова середня загальноосвітня школа Шаргородського району;
- Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Вінницької міської ради»;
- Навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. – ліцей» м. Жмеринка;
- Іллінецький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. – гімназія №2» Іллінецької міської ради.
Педагогічні колективи цих шкіл з 1 вересня 2017 року отримують для апробації та використання в роботі навчально-методичні комплекси (підручники, посібники) в друкованому та електронному вигляді.
Учителі спонукали, стимулювали учнів до висловлення власних думок, не обмежуючи їхню активність. Діти не боялися допустити помилку, проаналізувати та виправити її.
Освітнє середовище в пілотних класах було спрямоване на розвиток інтересів кожного учня; спостереження батьків за наслідками творчої діяльності їхніх дітей; вироблення умінь самостійно або за допомогою вчителя користуватися різними навчальними матеріалами: конструктором LEGO, посібниками «Я досліджую світ» та ін., книгами із класної бібліотечки, настільними іграми, матеріалами із центру досліджень тощо.
Вчителями пілотних класів здійснювалася апробація навчальних матеріалів. Зокрема, у пілотних школах апробовано навчально-дидактичне забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти, яке сьогодні рекомендоване Міністерством освіти і науки України (Українська мова. Буквар 1 клас. в двох частинах. Українська мова. 2, 3, 4 клас. в двох частинах та навчальні посібники для учнів (автор Іваниця Г.А.).
Комунальний заклад вищої освіти «Вінницька академія безперервної освіти» активно включився в процес реалізації нового стандарту освіти. На базі академії постійно здійснюється комплекс заходів з підвищення кваліфікації вчителів початкової школи, заступників директорів та директорів експериментальних шкіл. Надається професійна допомога шляхом проведення індивідуальних та групових консультацій з питань організації та змісту навчального процесу, моніторингу якості навчання, проведення майстер-класів, що допомагають набути професійних компетенцій та засвоювати нові професійні ролі і функції в умовах нової української школи.
В області організовується проведення форумів, семінарів, конференцій, круглих столів та інтернет-конференцій для педагогічних працівників – учасників експерименту з метою підвищення якості освітнього процесу та поширення перспективного досвіду впровадження інноваційного навчально-методичного забезпечення початкової освіти.
Щороку в червні місяці проводиться Форум початкової освіти, на якому представляються результати роботи пілотних закладів області. У червні 2020 року на міжрегіональному Форумі «Нова українська школа в дії!» було висвітлено проміжні результати участі закладів області у всеукраїнському експерименті, педагоги обмінялися практичним досвідом щодо становлення Нової української школи..
Відповідно до спільного Меморандуму про взаєморозуміння між Міністерством освіти і науки України та компанією The LEGO Foundation, для учнів перших класів 2019-2020 навчального року до області надійшло 1146 ігрових наборів «LEGO Play Box» та 18 627 наборів «Шість цеглинок».
На базі академії організовано і проведено навчання вчителів початкових класів пілотних закладів за Регіональною програмою підготовки тренерів для навчання педагогічних працівників, які навчатимуть учнів перших класів у 2018/2019, 2019/2020 і 2020/2021 навчальних роках.
У 2018 році підвищено кваліфікацію 3092 педагогічних працівників.
Облаштовується інноваційно-тренінговий центр академії, функціонує інноваційний навчально-тренінговий клас для підвищення кваліфікації вчителів початкових класів відповідно до Типової освітньої програми організації і проведення підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладами післядипломної педагогічної освіти
Академією підготовлено до друку відповідні навчальні матеріали:
- ТВОРЧА СКАРБНИЧКА: Формула НУШ: КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД. Книга вчителя початкових класів. Науково-практична серія. Випуск №1 (11) / Г.С.Тарасенко, Г.А.Іваниця – Вінниця.: КВНЗ «ВАНО», Відділ інформаційних технологій та видавничої діяльності, 2017. – с. 76.
- ТВОРЧА СКАРБНИЧКА: Формула НУШ: ІНТЕГРОВАНИЙ ПІДХІД. Книга вчителя початкових класів. Науково-практична серія. Випуск №1 (12) / Г.С.Тарасенко, Г.А.Іваниця – Вінниця.: КВНЗ «ВАНО», Відділ інформаційних технологій та видавничої діяльності, 2018. – с. 87.
На базі КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти» у 2019 році за кошти державного бюджету підвищили кваліфікацію – 3340 осіб:
За підтримки The LEGO Foundation проведено навчання у 2019 році для регіональних Play тренерів тренінг «Ігрові та діяльнісні методи у початковій школі, педагогів-тренерів області за програмою спецкурсу «Навчання через гру», вчителів початкових класів за програмою спецкурсу «Навчання через гру».
У 2020 році пройшли підвищення кваліфікації за дистанційною формою навчання 1537 вчителів початкових класів.
30 вересня 2020 року Кабінет Міністрів України затвердив Державний стандарт базової середньої освіти. Документ створює умови для продовження реформи «Нова українська школа» у 5-9 класах з 2022 року.
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України розпочалась розробка та впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти. Учасниками якого стали 12 закладів загальної середньої освіти:
- Комунальний заклад «Ліцей №2 смт. Стрижавка Вінницького району Вінницької області Стрижавської селищної ради;
- Середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 с. Городківка;
- Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів смт. Сутиски;
- Агрономічненська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Вінницького району Вінницької області;
- Комунальний заклад «Калинівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 – гімназія» Вінницької області;
- Іллінецький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія №2» Іллінецької міської ради Вінницької області;
- Заклад загальної освіти І-ІІІ ступенів №2 комунальної власності Жмеринської міської об’єднаної територіальної громади Вінницької області;
- Рахнівсько-лісова середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Шпиківської селищної ради Вінницької області;
- Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів смт. Оратів Оратівської селищної об’єднаної територіальної громади Вінницької області;
- Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12» Вінницької міської ради;
- Опорний заклад Теплицької селищної ради «Теплицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1»;
- Комунальний заклад «Гуманітарна гімназія №1 імені М.І. Пирогова Вінницької міської ради».
За результатами реалізації цього проєкту буде розроблене нове навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в 5-9-х класах.