Базовий компонент дошкільної освіти, безпечний освітній процес, безбар’єрний простір, харчування для дошкільнят, підвищення кваліфікації педагогів.
Пріоритетами для всіх закладів дошкільної освіти (ЗДО) є створення та забезпечення здорового, безпечного, комфортного середовища для всіх учасників освітнього процесу, підвищення якості освітньої діяльності закладу. Для цього насамперед необхідно вивчити та оцінити якість освітньої діяльності, виокремити переваги й недоліки в роботі ЗДО та визначити ймовірні шляхи підвищення якості освітнього процесу. На допомогу керівникам закладів Державною службою якості освіти України підготовлено методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладах дошкільної освіти.
Покращенню освітнього процесу в 2021/2022 навчальному році сприятиме впровадження в щоденну діяльність дитсадків нового державного стандарту – Базового компонента дошкільної освіти. Документ базується на компетентнісному підході. Це означає, що компетентність є і результатом освіти, і особистісним надбанням кожної дитини, а також відображає емоційно-ціннісне ставлення, сформованість знань, здатність до активного, творчого впровадження набутого досвіду та відповідні навички. Матеріали, які допоможуть педагогам й керівникам закладів дошкільної освіти дізнатись більше про БКДО, містяться на сайті МОН в окремому розділі.
Щоб створити безпечні умови в дитсадку необхідно, зокрема, планувати заходи з охорони праці й безпеки життєдіяльності, контролювати дотримання вимог відповідних законодавчих і нормативно-правових актів та навчати всіх учасників освітнього процесу способам запобігання травматизму.
В умовах пандемії COVID-19 варто додатково зважати на запобігання поширенню коронавірусної хвороби та підвищувати цифрові навички педагогів, щоб забезпечити право дошкільнят на освіту і в умовах посилених протиепідемічних заходів, якщо вони будуть впроваджені на окремих територіях.
Напрями, на які необхідно спрямувати увагу:
1 штатні нормативи;
2 атестація педагогічних кадрів без відповідної освіти;
3 підвищення кваліфікації;
4 педагогічна робота;
5 благодійна допомога;
6 прийом дітей;
7 державний нагляд (контроль);
8 створення безбар’єрного простору та організація роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;
9 протидія та профілактика булінгу в закладі дошкільної освіти.
Іще одним важливим аспектом є організація харчування дітей у закладах дошкільної освіти. Наразі організовано робочу групу з розробки чотиритижневого сезонного меню для дитсадків та технологічних карток до нього. В її складі – представники МОЗ, МОН, Національного університету харчових технологій, керівники, медичні сестри з дієтичного харчування ЗДО та технологи громадського харчування з різних областей України. Нині триває робота щодо розроблення технологічних карток за всіма видами страв та апробація приготування страв на різному обладнанні. Крім цього, МОН і МОЗ надали спільне роз’яснення щодо організації харчування в дитсадках у 2021/2022 навчальному році.
Також Міністерство освіти і науки України надало рекомендації щодо створення плану роботи дитсадка на рік.