На базі КЗВО "Вінницька академія безперервної освіти", Відділ "Ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти" КЗВО "ВАБО" за підтримки Департаменту гуманітарної політики Вінницької обласної державної адміністрації проведено семінар для директорів ІРЦ «Організація та реалізація освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами в 2024-2025 н.р. в умовах воєнного стану».
Мета даного заходу: обмін знаннями й практичним досвідом, налагодження міцних зв’язків і творча співпраця.
На початку заходу з вітальним словом звернулась Ольга РЯБОКОНЬ, перший проректор з науково-педагогічної роботи КЗВО "Вінницька академія безперервної освіти", кандидат географічних наук, доцент.
Лариса СТРАШЕВСЬКА, заступник начальника відділу дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти управління освіти та науки Департаменту гуманітарної політики Вінницької обласної державної адміністрації, кандидат географічних наук, зазначила основні напрямки роботи та окреслила коло пріоритетних завдань стосовно особливостей організації 2024-2025 н.р. для осіб з ООП та надала повну інформацію про стан інклюзивної освіти в регіоні.
Наталія КРАВЧУК, головний спеціаліст відділу дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти управління освіти та науки акцентувала увагу на важливості проведення ефективної та якісної корекційно-розвиткової роботи з дітьми з ООП.
Олена ГЕРАСІМОВА, проректор з науково-педагогічної роботи КЗВО "Вінницька академія безперервної освіти", кандидат педагогічних наук, доцент зазначила, що жодна дитина не має відчувати себе іншою та виключеною з освітніх, культурних і соціальних процесів – це головне завдання інклюзії.
Завідувачка відділу «Ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти» Академії, Антоніна СТРЕЧЕНЬ зазначила, що відбуваються зміни в освіті, що зумовлені впровадженням, зокрема, й інклюзивної освіти у контексті Нової української школи, реформування діяльності спеціальних шкіл та навчально-реабілітаційних центрів, нових характеристик освітнього простору закладів освіти усіх рівнів, інклюзивно-ресурсних центрів.
Обговорювалось питання партнерства та взаємодії ІРЦ з закладами освіти та батьками. Директори ІРЦ поділилися власним досвідом організації діяльності інклюзивно-ресурсних центрів в умовах воєнного стану, дистанційного надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям, що відвідують центри та здобувають освіту в інклюзивних класах. Директори поділилися як здобутками установ, так і труднощами, з якими зіткнулися під час воєнного стану.