Освітній івент «Сучасний заклад дошкільної освіти: лідерство. діджиталізація. майбутній капітал»

Опубліковано:

22 серпня 2023 року Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського став площадкою для проведення воркшопу «СУЧАСНИЙ ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ: ЛІДЕРСТВО. ДІДЖИТАЛІЗАЦІЯ. МАЙБУТНІЙ КАПІТАЛ». Він об’єднав науковців, керівників закладів дошкільної освіти, педагогів ЗДО – усіх, хто переймається проблемами дошкілля, зокрема  раннього розвитку дітей.

Організаторами заходу виступили: Підкомітет з питань раннього розвитку та дошкільної освіти комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій; Національна академія педагогічних наук України;

Центр раннього розвитку дитини та дошкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України;  Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти»; кафедра дошкільної освіти Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського.

Учасників заходу привітали:  президент Національної академії педагогічних наук України, доктор філософських наук, професор, дійсний член НАН України і НАПН України Василь Кремень; ректорка Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського, докторка педагогічних наук, професорка, заслужена працівниця освіти України Наталія Лазаренко;  директор Департаменту гуманітарної політики Володимир Буняк; директорка департаменту освіти Вінницької міської ради Оксана Яценко.

Учасники воркшопу ознайомились із сучасними трендами в дошкільній освіті. Зокрема, керівниця Центру раннього розвитку дитини та дошкільної освіти, докторка педагогічних наук Інституту проблем виховання НАПН України, професорка Ольга Рейпольська презентувала концептуальні засади сучасного закладу дошкільної освіти та «дорожню карту» впровадження цих підходів. Головна наукова співробітниця відділу роботи з обдарованою молоддю Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», докторка філологічних наук, професорка Тетяна Шарова розкрила особливості інноваційної безальтернативної онлайн платформи зі щоденним плануванням «Mr.Leader days», яка передбачена для роботи з дітьми від 2 до 6 років.

  Доповідь доцентки кафедри психології та педагогіки Національного університету Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка, кандидатки педагогічних наук Лесі Клеваки стосувалась успішного досвіду запровадження системи Mr.Leader у Центрі освіти та піклування про дітей дошкільного віку – першого дошкільного закладу на базі ЗВО. Учасники ознайомились із відеопрезентацією впровадження освітньої системи «Освіта і піклування» (Education & Care) Mr. Leader в освітній процес  закладу дошкільної освіти № 4 «Калинова сопілка» Івано-Франківської міської ради.

До обговорення проблем сучасного дошкілля долучились викладачі кафедри дошкільної освіти  Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Так, докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри дошкільної освіти ВДПУ ім. М.Коцюбинського Катерина Крутій  запропонувала для визначення таких актуалітетів дискурсу раннього дитинства як економічний складник, підготовка абілітологів, сенсорна інтеграція малюків.

Докторка філософії, старша викладачка кафедри дошкільної освіти Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського, керівниця  проєкту програми ЄС Еразмус + (Модуль Jean Monnet)101085248-PEGEU-ERASMUS-JMO-2022-HEI-TCH-RSCH «Preschool education in a green environment: the synergy of European practices and Ukrainian traditions») Катерина Колеснік акцентувала увагу присутніх на проблемі функціонування дошкільної освіти в умовах зеленого середовища;  продемонструвала на конкретних прикладах переваги і недоліки дитячих садків «просто неба» в країнах Західної Європи та в Україні.

Логічним продовженням даного виступу стала доповідь докторки філософії, асистентки кафедри дошкільної освіти Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського, учасниці проєкту програми ЄС Еразмус + (Модуль Jean Monnet) 101085524 – EcoEdEU – ERASMUS-JMO-2022-HEI-TCH-RSCH «Ecological education of preschools and primary school children: a European approach») Інни Карук щодо проблем екологічної освіти та виховання дошкільників як пріоритетний напрям розвитку культури європейського суспільства.

Виступ логопедині Дитячого центру «ЛогоКлуб», стейкхолдерки кафедри дошкільної освіти Іванни Сохацької розкрив досвід партнерської взаємодії ВДПУ ім. М.Коцюбинського та Дитячого центру «ЛогоКлуб» в контексті навчання й розвитку дітей з особливими мовленнєвими потребами.

По завершенні воркшопу учасники поділилися враженнями, а також підписали меморандум про співпрацю між ГО «Mr.Leader» та Вінницьким державним педагогічним університетом імені Михайла Коцюбинського, на базі якого планується відкриття Центру освіти і піклування про дітей дошкільного віку, в якому відбуватиметься навчання дітей за інноваційною системою Mr.Leader.