Новації Положення про з`єднаний клас

Опубліковано:

 

Міністерство освіти і науки України оновило Положення про з’єднаний клас (клас-комплект) початкової школи. Віднині такий клас може бути створений у будь-якій початковій школі, а не лише у філії опорного закладу.

     Документ приведено у відповідність до Закону України «Про повну загальну середню освіту» (наказ МОН від 27 травня 2021 року № 588 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 05 серпня 2016 року № 944», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17 червня 2021 року за № 807/36429).

     Згідно з Положенням клас-комплект об’єднує учнів різних років навчання (класів), у тому числі осіб з особливими освітніми потребами, які здобувають початкову освіту відповідно до освітньої програми, яка враховує особливості організації навчання таких учнів.

      Класи-комплекти створюються у зв’язку з демографічною ситуацією, коли один або декілька класів у початковій школі не можуть бути створені (навіть з мінімальною наповнюваністю 5 учнів). При цьому гранична наповнюваність класів-комплектів становить не менше 5 та не більше 12 осіб.

     Освітній процес у таких класах може організовуватися одним або кількома вчителями, у тому числі вчителями-предметниками. Можуть використовуватися технології дистанційного навчання. Навчальні заняття в класах-комплектах за можливості проводяться з одного предмета, з інтегрованим змістом навчального матеріалу. 

Утворення з’єднаних класів не є обов’язковим. Рішення про це ухвалює школа. Згідно зі статистичними даними у 2020/2021 навчальному році було створено 1458 класів-комплектів, із них у сільській місцевості – 1014. 

      Під час створення таких класів обов’язково мають враховуватися освітні потреби учнів, у тому числі особливі освітні потреби, і можливість школи забезпечити освітній процес для учнів різних років навчання на належному рівні.

        Довідково.

Утворення класів-комплектів дозволяє дітям навчатися в найбільш наближеній школі, на денній формі, тобто в постійній взаємодії з учителем. Для дітей з особливими освітніми потребами, які проживають у сільській місцевості, це особливо важливо, оскільки лише на денній формі вони можуть отримати корекційно-розвиткові заняття, працювати з асистентом. 

Нагадаємо, 29 червня відбулося засідання Керівного комітету високого рівня Рамкової програми партнерства між Урядом України та ООН 2018–2022 рр., де йшлося, зокрема, про реалізацію Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні до 2030 року