Рекомендації МОН щодо організації освітньої діяльності в закладах позашкільної освіти у 2022/23 навчальному році

Опубліковано:

 У новому 2022/23 навчальному році освітню діяльність у закладах позашкільної освіти МОН рекомендує розпочати 1 вересня 2022 року. Форма організації освітнього процесу (очна, дистанційна, змішана) обирається в залежності від безпекової ситуації в кожному населеному пункті.

Керівники закладів освіти несуть персональну відповідальність за організацію безпечних умов для здобувачів освіти та всіх працівників закладу у разі проведення освітнього процесу в очному форматі. Освітній процес у очному режимі запроваджується в приміщеннях або будівлях у межах розрахункової місткості споруд цивільного захисту, що можуть бути використані для укриття в разі сигналу «Повітряна тривога» або інших відповідних сигналів.

Проведення дистанційного освітнього процесу в ЗПО на території ведення бойових дій і тимчасово окупованих територіях запроваджується наказом (розпорядженням) засновника закладу освіти за погодженням із керівником адміністрації (без обов’язкового укладення трудового договору про дистанційну роботу в письмовій формі; головною умовою є своєчасне виконання завдань). Для організації дистанційного навчання розроблено методичні рекомендації щодо навчання за допомогою дистанційних технологій і відповідні навчальні матеріали, розміщені на сайтах і соціальних сторінках державних центрів позашкільної освіти.

Позашкільна освіта є важливою складовою системи освіти, метою та завданням якої є розвиток здібностей дітей і молоді у сфері освіти, науки, культури, фізичної культури, спорту, технічної та іншої творчості, національно-патріотичне виховання, формування моральних цінностей, а також здобуття первинних професійних знань, вмінь і навичок, необхідних для подальшої самореалізації та професійної діяльності.

За даними державної статистики, станом на 1 січня 2022 року в системі освіти працювало 1263 ЗПО, які відвідували понад 1 млн 14 тис. дітей. Станом на 25 липня 2022 року зруйновано 12 ЗПО та 60 пошкоджено. Найбільше постраждали ЗПО Донецької, Харківської, Запорізької, Луганської, Миколаївської, Київської, Сумської та Чернігівської областей.

ЗПО на підконтрольній Україні території виконують не тільки освітню, а й виховну та соціальну функції, забезпечують психологічну підтримку та змістовне дозвілля для дітей із числа внутрішньо переміщених осіб. Ці заклади ефективно займаються патріотичним вихованням дітей і молоді, організовуючи військово-патріотичні заходи, благодійні та волонтерські акції.

З детальними рекомендаціями щодо організації освітньої діяльності в ЗПО у 2022/2023 навчальному році можна ознайомитися за посиланням.