Реформа IT- освіти: презентація проєкту співпраці бізнесу та університетів

Опубліковано:

     14 грудня за участі Міністра освіти і науки Сергія Шкарлета відбулася прес-конференція щодо запуску масштабної колаборації IT-бізнесу й освіти. Під час заходу  оголосили: впродовж 2022 року в більш ніж 50 українських університетах запровадять навчальний курс з підприємництва у сфері інформаційних технологій «Створення і розвиток IT-продуктів». 

    Запуск курсу навчить 60 тисяч студентів створювати цифрові продукти, відбувається у межах комплексної реформи IT-освіти, ініційованої цього року Міністерством освіти і науки у співпраці з Міністерством цифрової трансформації.

     «На даний момент кількість ІТ-фахівців, які виходять на ринок праці, значно поступається попиту на таких фахівців. Це і є одним із поштовхів для реформи ІТ-освіти, яку ми розпочинаємо спільно з Мінцифри. Всеукраїнський проєкт “Бізнес йде до університетів” є чудовим прикладом якісного державно-приватного партнерства. Завдяки реалізації таких кейсів співпраці IT-сектору та закладів освіти наші студенти отримають сучасну освіту світового рівня, зможуть реалізувати себе у сфері, що так стрімко розвивається, та будуть створювати яскраві приклади власних технологічних продуктів, якими будуть користуватись у всьому світі», – зазначив Сергій Шкарлет.

      Для створення курсу було провели консультації з понад 150 представниками ІТ-індустрії, 100 профільними експертами та 33 бізнес-асоціаціями, IT-кластерами та компаніями, закладами освіти. 

      За підсумками проведеної роботи, серед іншого, було виявлено наступні проблеми підготовки IT-фахівців у системі вищої освіти:

  • кількість ІТ-фахівців, які виходять на ринок праці, значно поступається попиту на таких фахівців. Із часом ця тенденція зростатиме;
  • випускники закладів вищої, фахової передвищої та професійно-технічної освіти забезпечують близько 24 тис. фахівців щорічно при потребі у загальній кількості до 50 тис.;
  • значна частка випускників всіх рівнів не потрапляє на ринок праці через відірваність освітніх програм від ринкових потреб.

Для поліпшення ситуації МОН передбачило наступні першочергові кроки:

  1. затвердження Порядку визнання у вищій та фаховій передвищій освіті результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти (на якісних курсах та програмах);
  2. внесення нормативних змін для спрощення залучення іноземних викладачів та IT-практиків до викладання в українських закладах освіти. Залучення фахових іноземних викладачів-практиків є одним з пріоритетів Фонду Президента України;3
  3. реалізація інформаційної кампанії стосовно можливостей державно-приватного партнерства, дуальної освіти, співпраці з бізнесом у сфері вищої, фахової передвищої, професійної (професійно-технічної) освіти. Для підготовки інформаційних матеріалів щодо можливостей співпраці між закладами освіти та бізнесом будуть використані результати опитувань закладів вищої та фахової передвищої освіти.

     Партнерами проєкту стали Міністерство освіти і науки та Міністерство цифрової трансформації. У межах співпраці запущено масштабну освітню ініціативу, яку розробили в Product IT Foundation for Education (PFE) – громадській організації, створеній IT-компанією Genesis та представниками фонду Horizon Capital і Київської школи економіки. 

Передбачається, що протягом наступних п’яти років 60 тисяч українських студентів вивчатимуть основи продуктового IT. За приблизними підрахунками PFE, одна людина в продуктовому IT генерує в 76 разів більше доходу, ніж середньостатистична працезайнята особа в Україні. Навіть якщо 1% студентів, які опанують курс, почнуть кар'єру в продуктових компаніях або заснують власний стартап, це згенерує мільярди гривень в економіку через додаткову вартість цифрових продуктів.