Новини Структура Телефони
довіри
Державні
закупівлі
Версія для людей із вадами зору UA EN RU
Документи
Зворотній зв'язок
Зворотній зв’язок
Вінницький державний центр естетичного виховання учнів ПТНЗ
 

Вінницький державний центр естетичного виховання учнів професійно-технічних навчальних закладів підвів підсумки Року дитячої творчості 

Великі можливості у формуванні творчого потенціалу особистості в шкільному, підлітковому та юнацькому віці мають позашкільні навчальні заклади. Вони покликані зберегти пріоритет цього напряму в майбутньому. Закладом такого типу являється Вінницький державний центр естетичного виховання учнів професійно-технічних навчальних закладів, який створює умови для вільного вибору учнями професійно-технічних навчальних закладів сфери діяльності, педагогічної підтримки підлітка в його самоактуалізації, самореалізації і самоствердженні; коректуванні методики з розвитку творчих здібностей учнів професійно-технічних навчальних закладів, вихованців Центру.

Особливої актуальності набули питання забезпечення культурно-освітніх потреб учнівської молоді, створення умов для її творчого, інтелектуального, духовного та фізичного розвитку, виявлення і підтримки талановитих і обдарованих учнів, організації змістового дозвілля в Рік дитячої творчості.

Важливе місце в системі виховання учнівської молоді посіла гурткова робота. Мережа гуртків Центру у 2013 році складала 29 гуртків, клубів, творчих об'єднань за інтересами (42 групи), в яких навчалося 780 учнів ПТНЗ. Улюбленими гуртками наших вихованців стали гуртки народного танцю «Щедрик», «Джерело», «Мальви»; сучасного та естрадного танцю «Шарм», «Вернісаж»; естрадного та вокального співу «Мрія», «Рута», «Калина», «Конвалія», «Терція»; музично-театральні студії «Голівуд», «Фантазія»; клуб «Салон мистецтв»; фольклорний гурток «Дивоцвіт».

Важливою подією в житті закладу стало відкриття гуртків з нових напрямів виховної роботи: гуртки технічної творчості «Сучасний технік», «Юний зварювальник», студія технічної творчості і декоративно-прикладного мистецтва «Гроно»; історико-краєзнавчий гурток «Краєзнавець»; природничо-краєзнавчий клуб «Екосвіт» та інші.

Різноманітні види діяльності, що використовувались у навчально-виховному процесі ВД Центру естетичного виховання учнів ПТНЗ у минулому році дозволили створити умови для самовираження і саморозвитку учнівської молоді професійно-технічних навчальних закладів.

Важливе місце в діяльності закладу посідала організаційно-масова робота, в ході якої організовувались і проводились культурно-освітні, дозвіллєві масові заходи; здійснювався пошук та запровадження активних форм дозвілля; розвиток творчих здібностей учнів.

Так, згідно з Планом обласних масових заходів для учнів ПТНЗ у 2013 році було проведено 27 заходів, у яких взяли участь більше 12 тисяч учнів.

Вісімнадцять масових заходів було присвячено відзначенню Року дитячої творчості в Україні. Найяскравішими заходами Року стали:

  • святковий концерт художньої самодіяльної творчості «Україна - наша доля єдина» до Дня Соборності України (січень);
  • обласний етап Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості, присвячений Шевченківським дням під гаслом: «Об'єднаймося ж, брати мої!» (січень);
  • святковий концерт художньої самодіяльної творчості, присвячений Дню Святого Валентина для вихованців Вінницького центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів «Промінь» (лютий);
  • обласний етап ХІ Міжнародного фестивалю-конкурсу дитячої журналістики «Прес-весна на Дніпрових схилах» (березень);
  • обласний етап Всеукраїнського конкурсу дитячої творчості «Знай і люби свій край» (березень);
  • обласний етап ІІ Міжнародного литовсько-українського конкурсу плакатів, малюнків і фотографій «Дружать діти на планеті» (лютий-березень);
  • обласний фестиваль художньої самодіяльної творчості учнів ПТНЗ «Подільські зорі» на тему: «Пісенна душа українського народу не згасає у віках» та заключний Гала-концерт переможців фестивалю (березень-квітень);
  • обласний етап Всеукраїнського фестивалю-конкурсу «Молодь обирає здоров'я!» під девізом «Молодь Вінниччини обирає здоров'я!» (травень);
  • обласний етап Всеукраїнського конкурс робіт юних фотоаматорів «Моя Україно!» (жовтень);
  • обласний конкурс аматорського театрального мистецтва «На крилах Мельпомени», присвячений Міжнародному дню студента (листопад);
  • благодійна акція «Ходить світом доброта Миколая», присвячена Дню Святого Миколая у Вінницькому центрі соціальної реабілітації дітей-інвалідів «Промінь» (грудень);
  • обласна виставка новорічних декоративних ялинок «Збережемо ялинку!» (грудень);
  • обласний етап Всеукраїнського дитячо-юнацького фестивалю-конкурсу естрадної пісні «Різдвяна зіронька - 2014» (заочно, грудень).

Знаковою подією для учнівської молоді ПТНЗ Вінниччини став обласний фестиваль-виставка технічної творчості «Творча молодь Вінниччини», який сприяв популяризації творчих технічних ідей, підтримці талановитих учнів ПТНЗ, розвитку їх здібностей, активізації творчої діяльності їх наставників та обміну досвідом.

ВД Центр естетичного виховання учнів ПТНЗ сприяв участі учнів та окремих художніх колективів ПТНЗ області у Всеукраїнських та Міжнародних фестивалях, виставках, акціях, конкурсах, серед яких: Всеукраїнський фестиваль-конкурс естрадної пісні «Різдвяна зірочка - 2013»; III Всеукраїнський фестиваль-конкурс юних вокалістів «Пісня над Бугом»; Всеукраїнська виставка-конкурс технічної учнівської творчості «Наш пошук і творчість - тобі, Україно!»; IV Всеукраїнський фестиваль дитячих творчих колективів «Золота антилопа»; Всеукраїнський конкурс робіт юних фотоаматорів «Моя Україна!», ХІ Міжнародний фестиваль-конкурс дитячої журналістики «Прес-весна на Дніпрових схилах» та інших. Загалом, 424 учні ПТНЗ та вихованці Центру взяли активну участь у 16 Всеукраїнських та Міжнародних масових заходах та зайняли 33 призових місця.

Рік дитячої творчості сприяв вдосконаленню виховної роботи в ПТНЗ області та Центрі естетичного виховання, організації цікавого змістовного дозвілля учнівської молоді, розвитку їх творчого потенціалу.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Звіт про виконання умов контракту директором Вінницького державного центру естетичного виховання учнів професійно-технічних навчальних закладів Мазур Людмилою Костянтинівною за період з 25.12.2008р. по 25.12.2013р. 

Відповідно до умов, викладених у контракті від 25 грудня 2008 року, у період з 25.12.2008р. по 25.12.2013р., я, Мазур Людмила Костянтинівна, здійснювала керівництво Вінницьким державним центром естетичного виховання учнів професійно-технічних навчальних закладів (далі Центр) на підставі єдиноначальності та у відповідності з чинним законодавством України і Статуту Центру.

Організація та якість навчально-виховної діяльності

Упродовж 5-ти років заклад працював за річним проектно-модульним планом роботи, перспективним планом розвитку матеріально-технічної бази, кадрового забезпечення та навчально-виховного процесу та за Концепцією розвитку закладу «Педагогічна модель становлення особистості вихованця позашкільного закладу системи професійно-технічної освіти».

Під час своєї діяльності забезпечувала проведення навчально-виховного процесу на рівні державних стандартів позашкільної освіти та виконання державних освітніх програм. Велику увагу приділяла удосконаленню навчально-виховної діяльності в гуртках Центру шляхом розробки, апробації педагогами закладу авторських програм гурткової роботи.

Поряд з державними програмами використовувались авторські програми гурткової роботи та регіональні програми з пріоритетних напрямів виховної роботи, серед яких: Регіональні програми художньо-естетичного виховання молоді, по профілактиці злочинності та правопорушень учнів ПТНЗ, роботи з обдарованою молоддю, з краєзнавчої та науково-дослідницької роботи, з превентивного виховання учнів, з формування громадянських якостей учнівської молоді. 

Гурткова робота

Велику увагу приділяла розвиткові гурткової роботи. Якщо у 2008-2009 навчальному році в закладі працювало 14 гуртків, клубів, об'єднань, то у 2013-2014 навчальному році кількість гуртків зросла до 29, кількість вихованців становить 1 310 учнів, серед них: гуртківців - 780, середня кількість учнів ПТНЗ, задіяних в масових заходах - 530.

Виконуючи побажання учнів професійно-технічних навчальних закладів відкрито гуртки нового типу, що сприяють вихованню культурно-освіченої особистості, розкриттю її талантів, нахилів і здібностей, становленню особистості, здатної до саморозвитку, самовиховання і самореалізації в сучасному суспільстві. Особливою популярністю в учнів користуються: школа лідерів, школа гендерного виховання, гурток «Волонтер», тренінгові-групи «Пізнай себе», театральні студії «Голівуд», «Фантазія», клуби за інтересами «Салон мистецтв», «Екосвіт», «Демос», гуртки сучасного та естрадного танцю «Модерн», «Вернісаж», «Шарм», фольклорний гурток «Дивосвіт», гуртки естрадного та вокального співу «Мрія», «Конвалія», «Терція», «Калина», «Рута» та інші.

Забезпечено збереження та збільшення контингенту вихованців закладу - з 922 до 1310 учнів.

Координаційна робота закладу

Упродовж 5-ти останніх років Центр здійснював координаційну роботу гуртків, музеїв, лідерів учнівського самоврядування, рад з профілактики правопорушень професійно-технічних навчальних закладів.

Так, значно збільшилась кількість гуртків і контингент гуртківців у ПТНЗ: з 11.833 учнів до 13.660 учнів (на 1.827 учнів більше). Відсоток зайнятості учнів ПТНЗ в гуртковій роботі від загальної кількості учнів ПТНЗ зріс з 77% до 82% (на 5% більше).

Результатом роботи гуртків є присвоєння 11 гурткам Почесного звання «Зразковий художній колектив», в тому числі, 2 гуртки - Центру естетичного виховання.

Збільшилась кількість музеїв при ПТНЗ: з 10 до 16.

 Організаційно-масова робота

Приділяла увагу роботі з обдарованою молоддю, сприяла розвитку індивідуальних здібностей учнів. Забезпечувала роботу педколективу щодо створення сприятливих умов для творчого, інтелектуального, духовного розвитку учнівської молоді, задоволення її потреб у професійному самовизначенні і творчій самореалізації. При цьому, поряд з традиційними активно використовувались інтерактивні форми та методи виховної роботи, зокрема: аукціони, дискусії, ділові ігри, тренінги, музичні проекти, обрядові свята, конкурсно-розважальні програми, фестивалі, виставки, конкурси, творчі зустрічі, творчі акції, екскурсії, театралізовані дійства та інші.

Упродовж звітного періоду для учнів професійно-технічних навчальних закладів було організовано та проведено більше 120 очно-заочних масових заходів, до участі в яких щороку залучалось 8-10 тисяч учнів ПТНЗ області.

Заслуговують на увагу:

  • щорічний обласний фестиваль-конкурс «Молодь Вінниччини обирає здоров'я!»;
  • музичний проект «Пісня над Бугом»;
  • музично-розважальний проект «Зоряна мрія»;
  • обласний конкурс краси і таланту «Міс Профтехосвіта»;
  • обласний конкурс «Лідер 2011 року»;
  • обласний конкурс писанкарства «Воскресни, писанко!» та інші.

В рамках Року дитячої творчості проведено заходи:

  • обласний фестиваль хореографічних колективів «Танцювальний калейдоскоп»;
  • обласний фестиваль-виставка технічної творчості «Творча молодь Вінниччини»;
  • щорічний фестиваль художньої самодіяльної творчості «Подільські зорі»;
  • обласний конкурс аматорського театрального мистецтва «На крилах Мельпомени», присвячений Міжнародному дню студента;
  • обласний етап Всеукраїнського дитячо-юнацького фестивалю-конкурсу естрадної пісні «Різдвяна зіронька - 2014».

Велику увагу приділяла участі вихованців в обласних та Всеукраїнських масових заходах. За звітний період більше 460 вихованців взяли участь у 26 Всеукраїнських заходах, та зайняли 48 призових місць.

Науково-методична робота

Особливу увагу приділяла вдосконаленню науково-методичної роботи в закладі. Поряд з традиційними формами організації методичної роботи (масовими, груповими, індивідуальними) широко використовувались нетрадиційні форми методичної роботи: ярмарок педагогічної творчості, школа педагогічної майстерності, ділова гра, педагогічний консиліум, мозкова атака, конкурс, проблемний семінар, творча група, творча лабораторія, методична секція. Для педагогічних працівників ПТНЗ проводились конкурси: обласний конкурс «Кращий культорганізатор 2012 року», обласний конкурс «Бібліотекар 2011 року».

Педагогічний колектив Центру брав активну участь у Всеукраїнських заходах. Так, у 2010 році Центр став фіналістом ІІІ-го Всеукраїнського конкурсу благодійних проектів «Добро починається з тебе» та був відзначений дипломом Міжнародного благодійного фонду.

У 2011 році брала участь у Всеукраїнському конкурсі «Інноватика в сучасній освіті», конкурсна робота «Інноваційна модель організації діяльності позашкільного закладу» була відзначена срібної медаллю та дипломом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України за активне упровадження у навчальний процес освітніх інновацій.
У 2013 році заклад брав участь у Четвертій Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти - 2013», на конкурс було представлено роботу «Розвиток творчої активності особистості вихованця позашкільного навчального закладу» та нагороджено дипломом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України за вагомий внесок у розвиток національної освіти.

Інструктивно-методична робота

Велику увагу приділяла інструктивно-методичній роботі.

Так, за звітний період педагогічним колективом Центру було розроблено та направлено в ПТНЗ області 52 методичні рекомендації, 53 сценарії, 48 положень, 29 інформаційних буклетів, 15 програм з різних напрямів виховної роботи, 280 інструктивно-методичних листів, 29 методичних посібників.

Значну увагу приділяла впровадженню сучасних технологій у виховний процес, зокрема: проектну технологію, технологію саморозвитку і розвитку творчих здібностей особистості, технологію розвиваючих ігор і проведення дискусій, технологію «дебати», педагогіку співробітництва та інші.

Упродовж 5 років в закладі успішно впроваджується проектна технологія навчання і виховання, яка забезпечує формування основних компетенцій вихованців. Педколективом розроблено і апробовано 16 виховних та соціальних проектів, 2 проекти розроблено особисто мною: «Упровадження методу проектів у освітньо-виховний простір» та «Соціальна практика вихованців ВД Центру естетичного виховання учнів ПТНЗ».

В практиці роботи закладу застосовуються такі форми дослідницької роботи: моніторинг, тестування, анкетування, діагностика, експертне оцінювання тощо. Зокрема, щорічно проводиться моніторинг вихованості гуртківців закладу, діагностика професійних потреб педагогів, експертне оцінювання якості методичної роботи методистів, моніторинг якості обслуговування читачів в бібліотеках ПТНЗ та інші. Практикується проведення моніторингу гурткової роботи, правовиховної роботи в ПТНЗ області.

Також здійснювалась робота з виявлення, узагальнення та поширення позитивного досвіду виховної і методичної роботи окремих педпрацівників професійно-технічних навчальних закладів та Центру естетичного виховання, зокрема, за звітний період було вивчено та апробовано досвіди роботи 7-ми педагогічних працівників. 

Внутрішній контроль

Упродовж звітного періоду здійснювався систематичний контроль за діяльністю закладу, за впровадженням нових ефективних форм і методів виховної роботи за такими методами: спостереження за діяльністю педпрацівників шляхом відвідування та аналізу занять гуртків, виховних заходів; вивчення та аналізування документації; бесіди з учасниками навчально-виховного процесу та аналізування результатів; проведення творчих звітів педагогів, експертної оцінки та самооцінки.

Так, за 5 останніх років адміністрацією закладу було відвідано 369 занять гуртків, 101 виховний захід, перевірено 377 питань з різних аспектів основної діяльності Центру, за наслідками перевірок було видано 282 накази.

З метою підвищення ефективності навчально-виховного процесу в закладі було здійснено підбір висококваліфікованих кадрів.

Наразі, в Центрі працює 16,5 одиниць педагогічних працівників, з них: директор - 1 чол., заступник директора з навчально-виховної роботи - 1 чол., завідуюча організаційно-масовим відділом - 1 чол., методист вищої категорії - 2 чол., методист І категорії - 1 чол., методист - 1 чол., педагог-організатор - 1 чол., керівник гуртка - 8,5 одиниць.

За звітний період підвищили кваліфікацію 10 працівників Центру шляхом проходження курсів перепідготовки та атестації. 

Розвиток матеріально-технічної бази

Особливу увагу приділяла фінансово-господарській діяльності закладу, зміцненню матеріально-технічної бази закладу.

Бюджетні асигнування за 5 років склали: 3 млн. 406 тис. 921 гривню, в тому числі:

  • на заробітну плату - 1.993.900 грн.;
  • на комунальні послуги - 207.840 грн.;
  • на придбання матеріалів - 11.550 грн.;
  • на оплату послуг (крім комунальних) - 45.487 грн.

Розрахунки по комунальних послугах і заробітній платі проводились вчасно. Заборгованості в закладі немає.

Згідно зі Статутом Центру - заклад є неприбутковим. У зв'язку з цим для додаткового фінансування залучалась спонсорська допомога окремих осіб та організацій, а також використовувалась безоплатна добровільна передача матеріальних цінностей від організацій, установ міста.

Фінансово-економічне становище закладу стійке.

Покращено матеріально-технічну базу завдяки придбанню 13 одиниць комп'ютерної, копіювальної техніки, меблів.

За звітний період проведено ремонтних робіт на загальну суму: 29.605 грн. Зокрема:

  • 2010 рік - 5.694 грн.;
  • 2011 рік - 9.117 грн.;
  • 2012 рік - 14.794 грн.;
  • 2013 рік - 756 грн.

Так, було замінено стелю на підвісну у фойє, 2-х залах, одному кабінеті та коридорі приміщення. Проведено ремонт коридору, часткові ремонти даху будівлі, кожного року проводяться поточні ремонти приміщення відповідно до плану. 

Контроль за діяльністю закладу 

Щорічно звітувала про результати діяльності, передбачені контрактом, перед Міністерством освіти і науки України.

Щорічно звітувала перед загальними зборами трудового колективу закладу з питань, що відносяться до їх компетенції, як органів громадського самоврядування, а також з питань дотримання в закладі законодавства України про працю, про освіту, Указів Президента України, постанов Уряду України, нормативно-правових актів Міністерства освіти і науки України.

Упродовж звітного періоду здійснювався систематичний контроль за діяльністю закладу з боку Департаменту освіти і науки Вінницької облдержадміністрації.

У 2009 році управлінням освіти і науки Вінницької обласної державної адміністрації було здійснено атестаційну експертизу Центру та видано свідоцтво про атестацію - серія ПД №003773. Термін дії свідоцтва до 18.05.2019 року.

У 2013 році заслуховувалось питання «Виховна робота в професійно-технічних навчальних закладах, актуальні питання розвитку та модернізації» на колегії Департаменту освіти і науки Вінницької облдержадміністрації.

За період з 25.12.2008 року по 25.12.2013 року у своїй діяльності дотримувалась умов діючого контракту. 

 

25.09.2013 р.
Директор Центру        /підпис/
       Л.К.Мазур

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Вінницький державний центр естетичного виховання учнів професійно-технічних навчальних закладів був створений на базі колишнього Будинку художньої та технічної творчості, шляхом реорганізації за наказом управління освіти Вінницького облвиконкому №96 від 26.09.1994р. і названо Обласним учбово-методичним центром естетичного виховання професійно-технічної освіти.

Центр перейменовано з Обласного учбово-методичного центру естетичного виховання професійно-технічної освіти у Вінницький державний центр естетичного виховання учнів професійно-технічних навальних закладів за наказом Міністерства освіти і науки України №727 від 19.12.2002р. (далі - Центр).

Центр функціонує в системі закладів освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України і відноситься до позашкільних навчальних закладів системи ПТО.

Заклад атестовано управлінням освіти і науки Вінницької облдержадміністрації у 2009 році, свідоцтво про атестацію №ПД 003773.

Директор Центру - МАЗУР Людмила Костянтинівна
Заступник директора з організаційно-методичної роботи - ЛЮБЧАК Ірина Олександрівна
Завідуюча методичним кабінетом - БАРТКО Наталія Леонідівна
Головний бухгалтер - ГАЛИЦЬКА Наталія Геннадіївна
Контактний телефон: (0432) 67-14-27
Електронна адреса: centr.estet@yandex.ua
Місцезнаходження: 21050, м.Вінниця, вул.Свердлова, 3

Педагогічний колектив закладу:

  • ЛІЩУН Олена Дмитрівна - методист вищої категорії художньо-естетичного напряму;
  • ФІЛІНОВА Ольга Василівна - методист вищої категорії художньо-естетичного напряму;
  • ДУДНИК Людмила Петрівна - методист першої категорії національно-патріотичного виховання;
  • НЕСТЕРЕНКО Галина Василівна - методист першої категорії бібліотечно-бібліографічного напряму;
  • КОВАЛЬ Вікторія Миколаївна - методист другої категорії художньо-естетичного напряму;
  • СОРОКА Наталія Михайлівна - методист краєзнавчого напряму;
  • МЕЛЬНИК Тетяна Андріївна - методист правового напряму;
  • ІВАНОВА Валентина Полікарпівна - культорганізатор, дозвіллєво-розважальний напрям;
  • КУШНІР Валентина Василівна - практичний психолог;
  • МАСЛЮК Віктор Дем'янович - акомпаніатор.

Місія Центру: забезпечення потреб особистості вихованця у творчій самореалізації, здобуття практичних умінь та навичок у різних сферах життєдіяльності; підвищення ефективності виховного процесу в професійно-технічних навчальних закладах.

Головна виховна проблема: створення сприятливих умов для розвитку творчої, інтелектуальної, гармонійно розвиненої особистості, здатної до саморозвитку і самореалізації в сучасному суспільстві.

Завдання:

  • виховання громадянина України;
  • створення умов для творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку учнівської молоді;
  • забезпечення умов для самореалізації особистості, розвитку творчих здібностей, реалізація її природних потенцій, прагнення і здатності до духовного зростання;
  • виховання національної свідомості та патріотизму;
  • формування ціннісних орієнтацій, що будуються на абсолюті добра як найважливішої цінності;
  • пошук, розвиток і підтримка талановитої та обдарованої молоді;
  • організація дозвілля учнів, пошук його нових форм;
  • профілактика злочинності правопорушень;
  • формування здорового способу життя учнівської молоді;
  • стимулювання і корекція поведінки за допомогою практичного психолога;
  • самореалізація особистості через виховні комплекси - гуртки, клуби, творчі об'єднання.

Функції:

  • створення науково-методичної бази для здійснення художньо-естетичного виховання учнів професійно-технічних навчальних закладів, розвитку учнівської творчості, нових напрямків у мистецтві та технічній творчості;
  • надання практичної та методичної допомоги педпрацівникам ПТНЗ з удосконалення форм і методів позаурочної зайнятості учнів;
  • здійснення інформаційно-методичного забезпечення ПТНЗ з пріоритетних напрямів виховної роботи;
  • проведення теоретико-методологічних, проблемно-цільових семінарів, методичних об'єднань, «круглих столів» для окремих категорій педпрацівників ПТНЗ;
  • надання індивідуальних консультацій з питань виховної роботи;
  • вивчення, узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду роботи;
  • організація і проведення культурно-освітніх, дозвіллєвих масових заходів;
  • координація гурткової роботи ПТНЗ області;
  • створення гуртків, клубів, творчих об'єднань в Центрі;
  • фінансово-економічна діяльність;
  • здійснення партнерських зв'язків.

Педагогічний колектив ВД Центру естетичного виховання здійснює організаційно-масову, інформаційно-методичну та гурткову діяльність.

Пріоритетні напрями діяльності:

  • художньо-естетичний (музичний, технічний);
  • національно-патріотичний;
  • краєзнавчий;
  • соціально-психологічний;
  • правовий;
  • бібліотечно-бібліографічний;
  • дозвіллєво-розважальний.

Заклад працює за інноваційною проектно-модульною системою планування роботи. За основними напрямами реалізуються завдання естетичного, патріотичного, громадянського, екологічного, родинно-сімейного, превентивного, морального виховання, які сприяють забезпеченню всебічного розвитку та становленню творчої особистості вихованців.

Виховний процес здійснюється через різні види діяльності, які задовольняють потреби особистості вихованця у самоствердженні, самовизначенні, самоактуалізації, саморегуляції. Визначення видів діяльності відбувається через дослідження потреби учнів, їхніх уподобань.

Види діяльності:

  • навчально-пізнавальна (гурткова, клубна);
  • ціннісно-орієнтаційна;
  • морально-етична;
  • художньо-естетична;
  • пошуково-дослідника;
  • інтелектуально-дозвіллєва;
  • організаційно-масова;
  • методична.

Сьогодні заклад став творчою лабораторією з питань формування художньо-естетичної культури учнівської молоді. Спільно з вищими професійними училищами та професійними ліцеями області створює умови для розвитку творчих здібностей молоді, проводить навчально-виховну, інформаційно-методичну та організаційно-масову роботу з учнями, керівниками та педагогами ПТНЗ області.

Організаційно-масова робота

Вінницький державний центр естетичного виховання учнів професійно-технічних навчальних закладів - інноваційний позашкільний навчальний заклад, який надає знання, формуючи вміння та навички за інтересами; забезпечує потребу особистості у творчій самореалізації та інтелектуальному, духовному і фізичному розвитку; підготовку до активної професійної та громадської діяльності, створює умови для соціального захисту та організації змістовного дозвілля відповідно до здібностей, обдарувань та стану здоров'я вихованців та учнів професійно-технічних навчальних закладів.

Значне місце в роботі закладу відводиться художньо-естетичному вихованню, організації змістовного дозвілля. При цьому, поряд з традиційними, активно використовуються інтерактивні форми та методи виховної роботи, зокрема: дебати, аукціони, дискусії, ділові ігри, тренінги, обрядові свята, конкурсно-розважальні програми, вечори, фестивалі, виставки, конкурси, бліц-турніри, творчі зустрічі, творчі акції, екскурсії, театралізовані дійства.

Педагоги колективу постійно працюють над оновленням змісту освіти і виховання, підвищенням професійної компетентності та творчої майстерності, впровадженням у практику роботи інноваційних технологій, активних та інтерактивних форм і методів роботи з учнівською молоддю.

Щорічно Центр проводить понад 20 очно-заочних масових заходів для учнів ПТНЗ області і міста, в яких бере участь понад 10 000 учнів ПТНЗ.

Традиційними стали такі обласні масові заходи:

  • огляд художньої самодіяльної творчості учнів ПТНЗ «Подільські зорі» проводиться з метою розвитку творчих здібностей учнівської молоді, виявлення та підтримки кращих художніх колективів та окремих виконавців в різних видах мистецтва;
  • обласний етап Всеукраїнського фестивалю-конкурсу «Молодь обирає здоров'я!» проводиться з метою популяризації та пропаганди здорового способу життя; активізації молодіжного руху за здоровий спосіб життя; підвищення рівня поінформованості учнів щодо шкідливих звичок та їх наслідків, впровадження нових форм «здорового дозвілля» учнівської молоді;
  • музичний проект «Пісня над Бугом», присвячений Міжнародному дню студента (в межах Всеукраїнського фестивалю-конкурсу юних вокалістів) проводиться з метою широкої пропаганди серед молоді кращих зразків народної та сучасної української пісні тощо;
  • обласні конкурси: дитячого малюнка «Безпека та мир в Україні»; юних фотоаматорів «Моя Батьківщино!»; дитячої творчості «Знай і люби свій край»; писанкарства «Воскресни, писанко!»; науково-технічної творчості «Наш пошук і творчість тобі, Україно!» та інші.

Організовано участь переможців обласних конкурсів художньо-естетичного спрямування у відповідних Всеукраїнських очно-заочних масових заходах. Зокрема, упродовж 2011 року 149 учнів ПТНЗ та вихованців Центру взяли участь у 11 Всеукраїнських конкурсах, 50 з них здобули перемогу.

Так, у Всеукраїнському дитячо-юнацькому фестивалі-конкурсі естрадної пісні «Різдвяна зіронька» перше місце зайняла учениця Вінницького вищого професійного училища сфери послуг, учасниця гуртка естрадного співу «Мрія» ВД Центру естетичного виховання учнів ПТНЗ Міхайлова Настя.

У другому Всеукраїнському дитячо-юнацькому фестивалі-конкурсі юних вокалістів «Пісня над Бугом» зайняли:

перше місце:

  • Загоровська Юлія, учениця Козятинського міжрегіонального вищого професійного училища залізничного транспорту;
  • учасники вокального ансамблю «Мрія» Вінницького професійного училища сфери послуг та ВД Центру естетичного виховання учнів ПТНЗ.

друге місце:

  • Міхайлова Настя, учениця Вінницького вищого професійного училища сфери послуг, учасниця гуртка естрадного співу «Мрія» ВД Центру естетичного виховання учнів ПТНЗ.

У Всеукраїнському мистецько-просвітницькому конкурсі «Моя Батьківщина. Пам'яті М.Бароянца» перше місце зайняли вихованці ВД Центру естетичного виховання (тощо).

Основні виховні програми, що реалізуються в закладі та в ПТНЗ області:

  • Цільова творча програма духовного розвитку учнівської молоді навчальних закладів системи професійно-технічної освіти «Духовний портрет особистості» на 2010-2012 роки.
  • Довгострокова цільова творча програма з розвитку особистості вихованця «Я - особистість».
  • Регіональна програма «Художньо-естетичне виховання молоді у професійно-технічних навчальних закладах Вінниччини» на 2011-2015 роки.
  • Регіональна програма по профілактиці злочинності та правопорушень учнів професійно-технічних навчальних закладів на 2009-2011 роки.
  • Регіональна програма з підтримки та розвитку талановитої учнівської молоді професійно-технічних навчальних закладів «Творча обдарованість» на 2009- 2012 роки.
  • Регіональна програма з краєзнавчої та науково-дослідницької діяльності для навчальних закладів системи професійно-технічної освіти Вінниччини «Мій край і я» на 2009-2012 роки.
  • Цільова творча програма з формування громадянських якостей учнівської молоді професійно-технічних навчальних закладів «Я - громадянин України» на 2009-2012 роки.
  • Довгострокова регіональна правова освітньо-виховна програма «За здоровий спосіб життя».

Однією із важливих форм роботи позашкільного навчального закладу є гурткова, клубна робота, яка здійснюються відповідно до вивчення потреб і запитів учнівської молоді професійно-технічних навчальних закладів, зорієнтована на індивідуальність вихованця, його інтереси та можливості.

Так, у 2011-2012 навчальному році в Центрі естетичного виховання працює 16 гуртків, клубів, творчих об'єднань, в яких навчається 556 учнів професійно-технічних навчальних закладів області, зокрема:

гуртки художньо-естетичного виховання:

  • гурток народного танцю «Щедрик»;
  • гурток сучасного танцю «Модерн»;
  • фольклорний гурток «Дивоцвіт»;
  • гурток естрадного співу «Мрія»;
  • вокальний гурток «Калина»;
  • гурток музичного виховання «Камертон».
  • гуртки декоративно-прикладного мистецтва:
  • клуб «Салон мистецтв»;
  • гурток художнього в'язання «Павутинка».

соціальні гуртки:

  • правовий клуб «Демос»;
  • «Школа гендерного виховання»;
  • тренінг-група «Пізнай себе»;
  • молодіжний центр «Перспектива»: «Школа лідерів», гурток «Волонтер».
  • гуртки національно-патріотичного та краєзнавчого спрямування:
  • гурток «Патріот»;
  • творче об'єднання «Подільський край»;
  • літературно-творче об'єднання «Орієнтир».

дозвіллєво-розважальний гурток:

  • «Культура дозвілля».

Упродовж останніх двох років 602 випускники Центру отримали свідоцтва про позашкільну освіту.

Інформаційно-методична робота

Методична робота в закладі - це систематична, цілеспрямована, колективна й індивідуальна діяльність педагогів з підвищення наукового і загальнокультурного рівня, вдосконалення психолого-педагогічної підготовки і професійної майстерності.

Педагогічний колектив Центру працює над науково-методичною проблемою: «Підвищення професійно-фахового рівня та творчої майстерності педагогів Центру, пошук та застосування нових інтерактивних методів, прийомів, засобів виховання учнівської молоді».

Мета: забезпечення активного застосування освітніх інновацій в позашкільному закладі, оптимізації і системності методичної роботи.

Завдання методичної роботи:

  • поліпшення методичної підготовки педагогів;
  • розвиток творчих здібностей педагогів, зацікавленості сучасними науковими ідеями;
  • стимулювання ініціативи і творчості членів педколективу;
  • надання конкретної допомоги вчителям в апробації та впровадженні інноваційних технологій у навчально-виховний процес;
  • сприяння виробленню у вчителів умінь і навичок самостійної роботи з метою безперервного підвищення своєї кваліфікації та вдосконалення педагогічної майстерності.

Функції методичної роботи:

  • планування;
  • відновлювальна;
  • пропагандистська;
  • організаційна;
  • корекційна;
  • контрольно-інформаційна;
  • діагностична;
  • координаційна;
  • компенсаторна;
  • моделювальна;
  • інтегративна.

Форми та методи організації методичної роботи:

  • інструктивно-методичні наради, оперативні наради; методичні об'єднання (міські, обласні);
  • школа молодого педагога; творчі, динамічні групи;
  • педагогічні читання, конференції, лекторії, консиліуми, «круглі столи»;
  • наставництво, стажування; конкурси педагогічної майстерності;
  • методичні виставки, панорами методичних новинок;
  • методичні дні, відкриті заходи, взаємовідвідування заходів;
  • консультації, співбесіди, бесіди, виступи, лекції, доповіді;
  • творчий звіт (портрет) педагога, захист інноваційних проектів;
  • рольові ігри, «мозковий штурм», педагогічні дискусії, тренінги, реферати;
  • самоосвіта, огляд наукової, методичної, педагогічної літератури;
  • випуск методичних матеріалів;
  • конференції, семінари, проблемні семінари, семінари-практикуми.

Проведено обласні семінари педпрацівників ПТНЗ:

  • керівників правових гуртків та клубів на теми: «Впровадження особистісно-орієнтованого підходу до формування в учнівської молоді правової культури та навичок здорового способу життя», «Шляхи інноваційних підходів до організації правовиховної роботи з учнівською молоддю»;
  • керівників гуртків декоративно-ужиткового мистецтва та технічної творчості на теми: «Діяльність педагогічних працівників щодо виховання в учнів національної самосвідомості у духовному збагаченні особистості», «Формування стійкої життєвої компетенції учнів професійно-технічних навчальних закладів»;
  • культорганізаторів та художніх керівників на теми: «Розвиток особистісних цінностей учнів у загальній структурі виховної системи», «Естетичне виховання учнів як один із аспектів громадянського виховання»;
  • керівників музеїв та музейних кімнат на теми: «Музейна педагогіка як засіб громадянського виховання, «Використання виховних матеріалів музеїв у навчально-виховній роботі з учнями ПТНЗ»;
  • бібліотечних працівників на теми: «Сучасні наукові підходи до організації роботи бібліотек ПТНЗ: педагогіка особистості», «Підвищення читацької активності та загальної культури учнівської молоді професійно-технічних навчальних закладів»;
  • заступників директорів з виховної роботи на теми: «Основні напрями організації та система виховної роботи у професійно-технічних навчальних закладах області», «Інтеграція молодих людей з інвалідністю в систему професійно-технічної освіти».

Проведено обласні семінари-практикуми для лідерів учнівського самоврядування на теми: «Школа управлінської майстерності», «Психологія розвитку творчої особистості».

Систематично проводились засідання обласних методичних об'єднань:

  • культорганізаторів та художніх керівників ПТНЗ;
  • керівників гуртків декоративно-ужиткового мистецтва та технічної творчості;
  • бібліотечних працівників ПТНЗ;
  • керівників музеїв та музейних кімнат ПТНЗ;
  • керівників правових гуртків та клубів ПТНЗ.

Проводиться робота з вивчення, узагальнення та впровадження в практику передового педагогічного досвіду педпрацівників ПТНЗ. За останні два роки вивчено та узагальнено перспективний досвід роботи з питань:

  • «Превентивне виховання в системі правовиховної роботи правового гуртка» (керівник правового гуртка «Феміда» Центру професійно-технічної освіти №1 м.Вінниці Жук А.В.);
  • «Розвиток творчої особистості учнівської молоді шляхом залучення її до участі у бібліотечних виховних заходах» (бібліотекаря Вищого професійного училища №11 м.Вінниці Самойленко Г.П.);
  • «Використання інноваційних технологій у правовому вихованні учнівської молоді» на прикладі роботи правового клубу «Підліток і закон» Центру професійно-технічної освіти торгівлі та харчових технологій м.Вінниці (керівник Стоянова Н.В.);
  • «Художньо-естетичне виховання учнівської молоді в клубі "Салон мистецтв"» (керівник Ліщун О.Д., ВД Центр естетичного виховання);
  • «Розвиток творчих здібностей та створення сприятливих умов для самореалізації особистості на заняттях вокального гуртка» на заняттях вокального гуртка Вінницького міжрегіонального вищого професійного училища (керівник Чорна О.М.).

Створено картотеку передового педагогічного досвіду з питань виховної роботи.

Інформаційно-методичне забезпечення ПТНЗ

Розроблено та направлено в ПТНЗ області такі методичні посібники, буклети, рекомендації щодо організації виховної роботи:

  • Алгоритм написання сценарію виховного заходу у професійно-технічному навчальному закладі;
  • Інтерактивні технології виховання учнів професійно-технічних навчальних закладів у гуртках декоративно-ужиткового мистецтва;
  • Особливості та різновиди розмовних жанрів;
  • Обласні масові заходи Центру з різних аспектів виховної роботи;
  • Волонтерська діяльність в професійно-технічних навчальних закладах;
  • Різдвяно-новорічні свята на Україні;
  • Про підсумки проведення обласної історико-краєзнавчої експедиції «Шляхами подвигу і слави», присвяченої 65-й річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війні;
  • Про відзначення 65-ї річниці визволення України та перемоги у Великій Вітчизняній війні: героїко-патріотичне виховання учнів в професійно-технічних навчальних закладах Вінниччини;
  • Методика розучування пісні на заняттях вокального гуртка;
  • Проведення виховного заходу з використанням інтерактивних методик;
  • Іграшки з гофрованого картону;
  • Учнівське самоврядування як засіб формування активної громадянської позиції учня;
  • Професійне портфоліо як перспективна технологія оцінювання навчально-виховних досягнень учнів професійно-технічних навчальних закладів;
  • Пам'ятка щодо оформлення соціального паспорту бібліотек ПТНЗ;
  • Методика проведення бібліотечних уроків;
  • Як захистити свої права;
  • Місячник правової освіти «Подорож у країну права»;
  • Правовиховна тематика в роботі бібліотек ПТНЗ;
  • Профілактика і корекція асоціальної поведінки в аспекті патріотичного і естетичного виховання;
  • Система заходів щодо поліпшення превентивного виховання та профілактичної роботи з подолання злочинності та правопорушень серед неповнолітніх ПТНЗ Вінниччини.

Сценарії виховних заходів:

  • «Присягнімо ім'ям Перемоги все здолати у битві за мир» (конкурс поезії та прози, присвячений 65-й річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років);
  • «Зоряна мрія» (музично-розважальна програма до Міжнародного дня студента);
  • «Кохання в ритмі танцю» (свято до Дня Святого Валентина);
  • «Молодь обирає здоров'я» (фестиваль-конкурс);
  • «Чарівні дівчата» (музично-розважальна програма до Міжнародного Жіночого дня 8 Березня);
  • «Різдвяно-новорічні свята на Україні» (літературний календарно-обрядовий журнал);
  • «Воскресни, писанко!» (конкурс писанкарства);
  • «Усі ми діти твої, Україно!» (тематичний вечір);
  • «Подільські зорі» (програма Гала-концерту);
  • «Поспішайте творити добро» (благодійна акція);
  • «Серед братських могил в краю степовім» (урок мужності);
  • «Новий рік вітає всіх» (конкурсно-розважальна програма);
  • «Музичний літопис» (конкурс воєнної пісні);
  • «Душевний світ і музичне мистецтво» (заняття-міркування);
  • «Краса врятує світ» (мистецький вечір);
  • «Новорічний карнавал» (музично-розважальна програма);
  • «Судове засідання» (рольова гра).

У Центрі розроблено та реалізуються наступні проекти:

Виховуємо творчу особистість
Мета: поглиблення знань учнів у сфері музичного мистецтва, виховання художньо-естетичних смаків засобами музики, залучення учнівської молоді до гуртків художньої самодіяльної творчості, клубів і творчих об'єднань, пошук та підтримка обдарованої молоді, сприяння розвитку її талантів (автор Філінова О.В., методист вищої категорії).

Становлення особистості, здатної до саморозвитку, самовиховання і самореалізації в сучасному суспільстві
Мета: формування найважливіших характеристик повноцінної особистості: позитивне ставлення до власного життя, дякуючи самореалізації в будь-якій діяльності, яка відповідає природнім даним; здатність до безперервного духовно-творчого самовдосконалення; соціальна відповідальність, яка проявляється в турботі про благополуччя інших людей; культура інтелектуально-дозвіллєвої діяльності. (автор Мазур Л.К., директор Центру естетичного виховання).

Удосконалення системи соціальної роботи з підлітками професійно-технічних навчальних закладів
Мета: розвиток ранньої соціальної активності й усвідомленої суспільної позиції молоді; виховання почуття самосвідомості, власної значимості, творчої ініціативи; створення умов для розвитку перспективи професійного росту та соціальної адаптації; впровадження нових сучасних інноваційних форм спільної діяльності учнів (автор Дудник Л.П., методист першої категорії).

Від творчості - до самоствердження
Мета: дослідження процесу створення, розвитку та самоствердження хореографічного колективу у професійно-технічному навчальному закладі; пошук та підтримка обдарованих учнів, поглиблення їх знань у сфері хореографії (автор Філінова О.В., методист вищої категорії).

Роль сім'ї в забезпеченні духовної єдності поколінь
Мета: дослідження моральних основ родини, сімейних традицій; визначення змісту моральних вимог, що регулюють міжособистісні стосунки в сім'ї; виховання шанобливого ставлення до батьків, членів родини, звичаїв і традицій українського народу (автор Нестеренко Г.В., методист першої категорії).
Мелодія моєї душі
Мета: формування творчої особистості учня та сприяння розвитку її обдарованості; підтримка та стимулювання інтелектуально і творчо обдарованої молоді; естетичне виховання учнів ПТНЗ (автор Ліщун О.Д., методист вищої категорії).

Соціальна практика в позашкільному навчальному закладі
Мета: підготовка учнівської молоді професійно-технічних навчальних закладів до відповідального усвідомленого життя та діяльності в демократичній і правовій державі, громадянському суспільстві; сприяння засвоєнню учнями основних норм суспільного життя; розкриттю творчих можливостей, самореалізації й саморозвитку. (автор Мазур Л.К., директор Центру естетичного виховання).

Центр естетичного виховання у 2011 році нагороджений Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України:

  • дипломом за І місце в мистецько-просвітницькому конкурсі «Моя Батьківщина. Пам'яті Михайла Бароянца»;
  • дипломом за ІІ місце в історико-літературному конкурсі «Хрестителі Київської Русі. Тисячоріччю заснування Київської Русі присвячується»;
  • срібною медаллю та почесним званням Лауреата конкурсу «Інноватика в сучасній освіті» у номінації «Інноваційна модель позашкільного навчального закладу».
 
© Департамент освіти і науки Вінницької ОДА LIKT 2017 Ми у соц. мережах: Департамент освіти і науки Вінницької ОДА у Facebook